KocaeliUltras ekibi olarak ilk röportajımızı 2008 – 2009
sezonunun ikinci yarısında takımımızda forma giymiş unutulmaz İskoç sağ bekimiz
Maurice Ross ile yapıyoruz. Kendisi 1981 Dundee / İskoçya doğumlu ve Glasgow
Rangers ile Şampiyonlar Ligi geçmişi bulunuyor. Şu sıralar Sola FK takımının
teknik direktörlük görevini yürütüyor.
Merhaba Ross.
Öncelikle röportaj teklifimi kabul ettiğin için teşekkürlerimi sunuyorum. İlk
olarak Kocaelispor kariyerinin nasıl başladığı hakkında bize bilgi verebilir
misin?
Ross: Menajerimden bir telefon aldım ve Türkiye’de en üst
ligde bir takımda oynamayı düşünüp düşünmediğimi bana sordu. Bende “neden
olmasın, tabi ki oynarım” dedim ve ertesi sabah kendimi Türkiye’ye giden uçakta
buldum.
İzmit'e ilk
geldiğinde ve sonrasında şehir ve Kocaelispor hakkında ki izlenimlerin nasıldı?
Ross: İzmit şimdiye kadar alışa geldiğimden çok daha farklı
bir şehirdi. Küçük ve futboldan arta kalan zamanda yapacak pek fazla bir şey
bulamıyordum. Fakat gerçekten cana yakın insanları vardı ve hala unutamadığım o
güzel restoranları. Türk yemeklerini bazen hala arıyorum.
Kocaelispor ise kendi içinde, güzel bir şehir kulübüydü ve
tabi ki harika taraftarlarıyla birlikte. Taraftar konusu ise Türkiye'nin bana bıraktığı en iyi
hatıraydı..
Peki, takımdaki en
iyi arkadaşın kimdi? Kiminle daha çok vakit geçirirdin?
Ross: Luka Zinko ile iyi anlaşırdık, antrenmanlarda birlikte
vakit geçirirdik. Gerçekten çok iyi bir insan ve yetenekli bir futbolcuydu.
Kocaelispor’dan hala
alacağın var mı peki?
Ross: Evet, kulüpten hala 100.000 Euro alacağım var. Fakat
bu parayı almak aklımın ucundan bile geçmedi. Tabi bana karşı bu yapılanlar
doğru değil fakat hiç kimseye karşı ne kötü bir düşünce ne de bir tutumum yok.
Zaten kulübün o paraya benden çok daha fazla ihtiyacı var.
Kocaelispor şu anda
Bölgesel Amatör Ligde mücadele ediyor. Bu konu hakkında neler söylemek
istersin?
Ross: Kocaelispor gibi bir takım için çok büyük bir kayıp bu
maalesef. Taraftarlar bundan cidden utanıyor olmalılar. Her maç 16,000 harika insan
bizim için çılgınca bağırıyorlardı. Onları cidden çok seviyorum. Bu konuyu
konuşuyor olmak bile benim için üzücü.
Peki, şuan ki
kariyerin hakkında bize bilgi verebilir misin?
Ross: Şu sıralar Norveç’te Sola FK takımını yönetiyorum.
2013 yılında bu takımın başına geçtim ve Kocaeli ile aynı seviyede 4. Ligde bir
takımdı. Son 2 sezonda üst üste şampiyon olduk ve şu anda 2. Lig’de 8. Sırada
bulunuyoruz. Şu an ki takımımın da ne oyuncu alacak parası nede maaş bütçesi
var. Sadece alt yapımızdan çıkardığımız oyuncular ve aldığımız çok genç
çocuklarla yolumuza devam ediyoruz. Tabi ki bende daha üst seviyelerde takımlar
yönetmek isterim.
Peki, Kocaelisporlu
taraftarlarımıza bizim aracılığımızla iletmek istediğin bir şey var mı?
Ross: Oynadığım dönemden takım arkadaşlarımın birçoğuyla ve
bazı taraftarla zaten iletişim halindeyim. Tüm takıma iyi şanslar diliyorum ve
sizleri unutmadığımı söylemek istiyorum..
Son olarak eklemek
istediğin her hangi bir şey var mı?
Ross: Son olarak bizim o dönem ki mütevazı takımımızın
Galatasaray'ı 5 – 2 yendiği ve Fenerbahçe deplasmanında 1- 1 berabere
kaldığımız o harika maçları asla unutamıyorum. Özellikle Galatasaray stadyumundaki
maçta, maçın ardından stadın köşesinde bulunan taraftarlarımızın o halini
görmek gerçekten büyüleyiciydi. Muhteşem bir anı..
Bu arada Türkiye’de ki otoban maceralarımı ve kural
tanımayan çılgın şoförleri de çok çok özlediğimi eklemek istiyorum. (Fazlasıyla gülüyor)
Tüm Kocaeli halkına iyi şanslar diliyorum. Belki olur da bir
gün İzmit'e menajer olarak gelirim ve kulübün eski günlerine dönmesine yardımım
dokunur.
Maurice Ross! Ya da taraftarların bana seslendiği gibi
Maurice ROOS! (Gülüyor)
Özellikle Galatasaray
maçında Taner Gülleri ’ye yaptığın asistten sonra Roos’tan daha çok “Rose” diye
seslendiğimizi itiraf etmeliyim. Çok güzel günlerdi. Bana bu vakti ayırdığın için ve verdiğin
samimi yanıtlar için gerçekten teşekkürlerimi sunuyor ve Sola FK ile başarılar
diliyorum. Bir gün yeniden görüşmek ümidiyle..
Ross: O kadar güzel pastan sonra Taner arkasını dönüp
koşmaya başlamıştı. Kafasını dahi çevirmemişti bana doğru. Klasik forvet değil
mi, hepsi aynı bunların. (Gülüyor) Asıl ben teşekkür ederim. Hepinize iyi hafta
sonları diliyorum..
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder