28 Haziran 2015 Pazar

Maurice Alexander Ross Röportajı

KocaeliUltras ekibi olarak ilk röportajımızı 2008 – 2009 sezonunun ikinci yarısında takımımızda forma giymiş unutulmaz İskoç sağ bekimiz Maurice Ross ile yapıyoruz. Kendisi 1981 Dundee / İskoçya doğumlu ve Glasgow Rangers ile Şampiyonlar Ligi geçmişi bulunuyor. Şu sıralar Sola FK takımının teknik direktörlük görevini yürütüyor.


Merhaba Ross. Öncelikle röportaj teklifimi kabul ettiğin için teşekkürlerimi sunuyorum. İlk olarak Kocaelispor kariyerinin nasıl başladığı hakkında bize bilgi verebilir misin?

Ross: Menajerimden bir telefon aldım ve Türkiye’de en üst ligde bir takımda oynamayı düşünüp düşünmediğimi bana sordu. Bende “neden olmasın, tabi ki oynarım” dedim ve ertesi sabah kendimi Türkiye’ye giden uçakta buldum.

İzmit'e ilk geldiğinde ve sonrasında şehir ve Kocaelispor hakkında ki izlenimlerin nasıldı?

Ross: İzmit şimdiye kadar alışa geldiğimden çok daha farklı bir şehirdi. Küçük ve futboldan arta kalan zamanda yapacak pek fazla bir şey bulamıyordum. Fakat gerçekten cana yakın insanları vardı ve hala unutamadığım o güzel restoranları. Türk yemeklerini bazen hala arıyorum.

Kocaelispor ise kendi içinde, güzel bir şehir kulübüydü ve tabi ki harika taraftarlarıyla birlikte. Taraftar konusu  ise Türkiye'nin bana bıraktığı en iyi hatıraydı..

Peki, takımdaki en iyi arkadaşın kimdi? Kiminle daha çok vakit geçirirdin?

Ross: Luka Zinko ile iyi anlaşırdık, antrenmanlarda birlikte vakit geçirirdik. Gerçekten çok iyi bir insan ve yetenekli bir futbolcuydu.

Kocaelispor’dan hala alacağın var mı peki?

Ross: Evet, kulüpten hala 100.000 Euro alacağım var. Fakat bu parayı almak aklımın ucundan bile geçmedi. Tabi bana karşı bu yapılanlar doğru değil fakat hiç kimseye karşı ne kötü bir düşünce ne de bir tutumum yok. Zaten kulübün o paraya benden çok daha fazla ihtiyacı var.

Kocaelispor şu anda Bölgesel Amatör Ligde mücadele ediyor. Bu konu hakkında neler söylemek istersin?

Ross: Kocaelispor gibi bir takım için çok büyük bir kayıp bu maalesef. Taraftarlar bundan cidden utanıyor olmalılar. Her maç 16,000 harika insan bizim için çılgınca bağırıyorlardı. Onları cidden çok seviyorum. Bu konuyu konuşuyor olmak bile benim için üzücü.

Peki, şuan ki kariyerin hakkında bize bilgi verebilir misin?

Ross: Şu sıralar Norveç’te Sola FK takımını yönetiyorum. 2013 yılında bu takımın başına geçtim ve Kocaeli ile aynı seviyede 4. Ligde bir takımdı. Son 2 sezonda üst üste şampiyon olduk ve şu anda 2. Lig’de 8. Sırada bulunuyoruz. Şu an ki takımımın da ne oyuncu alacak parası nede maaş bütçesi var. Sadece alt yapımızdan çıkardığımız oyuncular ve aldığımız çok genç çocuklarla yolumuza devam ediyoruz. Tabi ki bende daha üst seviyelerde takımlar yönetmek isterim.

Peki, Kocaelisporlu taraftarlarımıza bizim aracılığımızla iletmek istediğin bir şey var mı?

Ross: Oynadığım dönemden takım arkadaşlarımın birçoğuyla ve bazı taraftarla zaten iletişim halindeyim. Tüm takıma iyi şanslar diliyorum ve sizleri unutmadığımı söylemek istiyorum..

Son olarak eklemek istediğin her hangi bir şey var mı?

Ross: Son olarak bizim o dönem ki mütevazı takımımızın Galatasaray'ı 5 – 2 yendiği ve Fenerbahçe deplasmanında 1- 1 berabere kaldığımız o harika maçları asla unutamıyorum. Özellikle Galatasaray stadyumundaki maçta, maçın ardından stadın köşesinde bulunan taraftarlarımızın o halini görmek gerçekten büyüleyiciydi. Muhteşem bir anı.. 

Bu arada Türkiye’de ki otoban maceralarımı ve kural tanımayan çılgın şoförleri de çok çok özlediğimi eklemek istiyorum. (Fazlasıyla gülüyor)

Tüm Kocaeli halkına iyi şanslar diliyorum. Belki olur da bir gün İzmit'e menajer olarak gelirim ve kulübün eski günlerine dönmesine yardımım dokunur.

Maurice Ross! Ya da taraftarların bana seslendiği gibi Maurice ROOS! (Gülüyor)

Özellikle Galatasaray maçında Taner Gülleri ’ye yaptığın asistten sonra Roos’tan daha çok “Rose” diye seslendiğimizi itiraf etmeliyim. Çok güzel günlerdi. Bana bu vakti ayırdığın için ve verdiğin samimi yanıtlar için gerçekten teşekkürlerimi sunuyor ve Sola FK ile başarılar diliyorum. Bir gün yeniden görüşmek ümidiyle..

Ross: O kadar güzel pastan sonra Taner arkasını dönüp koşmaya başlamıştı. Kafasını dahi çevirmemişti bana doğru. Klasik forvet değil mi, hepsi aynı bunların. (Gülüyor) Asıl ben teşekkür ederim. Hepinize iyi hafta sonları diliyorum.. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder