24 Aralık 2013 Salı

Gün Geçtikçe Büyüyoruz

Bugün blogumuzun ilk ayını doldurmuş bulunmaktayız. Bu 1 aylık süreçte gerek lig maçlarını, gerekse geçmişle ilgili konuları yazma imkanım oldu. Aslına bakarsanız yazmaya pek alışık olduğum söylenemez. Ama dilimiz döndüğünce, elimizden geldiğince teK Sevdamız olan Kocaelispor hakkında yazmaya çalışıyoruz. Geçtiğimiz bu süreçte blog beklediğimden çok daha hızlı bir şekilde büyüdü. Bir ay gibi bir sürede an itibariyle 586 tekil kullanıcıya ulaşması benim açımdan çok sevindirici.

Bloga eklemiş olduğumuz "Videolar" bölümünün yanı sıra "Nostalji" adında bir sayfa daha eklemek amacındayız. Bizlere iletmek istediğiniz nostaljik resimleriniz, videolarınızı "İletişim" bölümünden bizlere gönderebilir ve bu sayfada yayınlanmasını sağlayabilirsiniz.

Blogda olmasını istediğiniz bölümler yada öneri, tavsiye ve eleştiriler hakkında "İletişim" bölümünden bizlere ulaşabilirsiniz. Bize yapılan geri dönüşlere göre blogu dahada güzelleştirmek adına elimizden geldiğince uğraşmaya devam edeceğiz. Takipçilerimize teşekkür ediyoruz.


20 Aralık 2013 Cuma

İlk Tribün Bandosu

Sene: 6 Kasım 1997..

Yer: İzmit İsmet Paşa Stadyumu

Rakibimiz Rusyadan Lokomotif Moskova

*UEFA Kupa Galipleri Kupası 2. Tur mücadelesinde Rusyada oynanan mücadelede ekibimiz rakibine 2-1 mağlup olmuş ve çeyrek final ümitlerini İzmite taşımıştır. Fakat İzmitte oynanan mücadele 0-0 sona erince Kupa Galipleri Kupası maceramız sona ermiş oldu. Eğer maçı 1-0 kazanabilseydik çeyrek finale adını yazdıran taraf biz olacaktık.. 

1997-98 sezonundaki Avrupa maceramızda tribünlerimizde takımımıza destek veren Kocaeli Bandosu, Türk tribünlerinin ilk bandosu olmuştur. O dönemde çok büyük bir ses getiren bandomuz aynı sezonda Süper Ligde yer alan Kocaelispor Voleybol takımınında maçlarına gitmekteydi. Voleybolda ülkemizi Avrupada temsil eden Vakıfbank ve Eczacıbaşı gibi takımlar Kocaelispor kulübüne gönderdikleri resmi yazılarla bandonun İstanbula gelerek Avrupa kupası maçlarında kendilerini desteklemelerini istemiştir.

Fakat 2000'li yıllara geldiğimizde federasyon tarafından "tribünlerin gerçek güzelliğini bozduğu" gerekçesiyle bandonun tribünlere girişini yasaklamıştır. Daha sonra 2005 yılında bu yasak kaldırılmış ve Eskişehirspor tribünleri tarafından 2006-2007 sezonunda bando kurulmuştur. Şuan ülkemizde 4-5 takımın tribünlerinde bando bulunmaktadır. İşin en komik tarafı ise Eskişehirsporluların "ilk tribün bandosunu biz kurduk" diye övünmesidir. Oysaki biz Avrupa kupalarında çeyrek final mücadeleleri verirken kendileri aynı tarihlerde 2.Lig 2. Grupta Soma Linyitsporla maç yapmaktaydı..

Not: 1997 yılındaki L.Moskova mücadelesindeki bandomuzun olduğu video sayfamızın "Videolar" sekmesine eklenmiştir.


*UEFA tarafından 1998/1999 sezonuna kadar düzenlenen bir kupa organizasyonudur. Kupaya kendi ülkelerinde ulusal kupa şampiyonu olmuş Avrupa kulüpleri katılıyordu. Eskiden Şampiyon Kulüpler Kupası'ndan sonra en büyük organizasyondu.

15 Aralık 2013 Pazar

Sonunda Beklenen Hareket

Geçtiğimiz hafta Yozgat deplasmanında aldığımız 3 puandan sonra içeride oynayacağımız Çamlıdere Şekerspor maçının önemi bir kat daha artmıştı. Özellikle hafta içinde Hodri Meydan grubundan yapılan açıklamada çok anlamlı ve yerinde bulduğum bir şekilde tüm taraftarları, eski başkan ve yöneticileri, şimdiki belediye başkan adaylarını, tribünümüzün eski simalarını birlik ve beraberlik amacıyla yeniden tribüne gelmeleri konusunda bir çağrı yapıldı.


Son 4-5 haftaya nazaran dolu bir tribün karşısında başladı mücadele. İki takımda açık bir futbolu tercih etmesi zevkli bir mücadele izlememize neden oldu. Ama her nedense kazanmamız gereken bu mücadelede neden 5'li savunmayla maça başladığımızı bir türlü anlayamadım. Her zamanki kadroyla çıkmıştı Emre hoca yine bizi yanıltmadı. İlk yarı karşılıklı ataklar şeklinde gelişti ve takımımız soyunma odasına 0-0 beraberlikle girdi.

İkinci yarıya fırtına gibi başlayan Kocaelispor sağlı sollu ataklar geliştiriyor bizlere gol artık geliyor dedirtiyordu. Ama bulduğumuz bu pozisyonlar sırasında verdiğimiz açıklarıda unutmamak gerek. Maç boyunca rakibin tam 4 şutu direkten döndü ve bu çok ciddi bir rakam.

Dakika 77'de 77 numaralı formasıyla Sefa Narin durumu 1-0'a getiren golü kaydetti. Maçın bu skorla biteceğini beklerken uzatma dakikalarında Yasin sahneye çıktı ve maçın skorunu belirledi 2-0.  ' hafta üst üste aldığımız 3 puanla bir anda üzerimizdeki rakiplerle aramızdaki puan farkını kapattık ve devre arasına gerçekten moralli bir şekilde girdik.

Şu andan itibaren yönetimin, kent büyüklerinin, iş adamlarının, belediye başkan adaylarının ve büyükşehir belediye başkanımızın tüm güçleriyle transfer yasağımızı kaldırmak için uğraşmaları gerekmektedir. Herkes biliyor ki transfer yasağı kalkmaz ise Amatör Lige düşmemiz kaçınılmaz.

Özellikle geçtiğimiz hafta bir anda Sefa Sirmen'in Yılmaz Vural ve Serhat Akın konusunu halletmesi hem takımımız açısından hemde kendisinin belediye başkan adaylığı açısından gerçekten önemli bir adım olduğu kanısındayım. Bugün maçın ilk yarısında tribünlerden "Büyük başkan Sefa Sirmen" sloganları yükselince  zaten maça 10 dakika geç gelen Nevzat Doğan olduğu yerden fırlayıp daha ilk yarı bitmeden stadı terketti.

Hodri Meydan grubu daha sezon başında grup olarak seçimlerde Sefa Sirmeni destekleyeceğini zaten açıklamıştı. Nevzat Doğanın neden böyle bir tepki verdiğini anlamak mümkün değil gerçekten.

Yönetimin hafta içi yaptığı açıklamada transfer yasağının kalktığı gibi alınması gereken futbolcuların Engin Korukırında desteğiyle şimdiden belirlendiğini, tüm kamp planının hazır olduğunu açıklaması gerçekten önemli bir adım. Umarım her şey planlandığı gibi gider ve en kısa sürede transfer yasağını kaldırıp transferlerimizi gerçekleştirip ligin ikinci yarısına güzel bir başlangıç yaparız.

Belki bu devre arası bir efsanenin yeniden doğuşu olur kim bilir?

9 Aralık 2013 Pazartesi

Y. Yozgat - Kocaelispor

Bir deplasman macerası daha sona erdi. Bu sefer şeytanın bacağını kıran Kocaelispor son dakikalarda bizi biraz kanser etsede sahadan 2-3 galibiyetle ayrılmayı başardı..

Aslında çok şaşırılacak bir şekilde başlamıştı mücadele. Sezon başından beri süre gelen ilk 15 dakika kabusumuz bu maçta ters tepmişti ve 8. dakikada Berkayla öne geçen taraf biz olduk. Aslında golden hemen sonra Berkayın sakatlanıp yerini Barışa bırakması bizi biraz tedirgin etmişti. İlk yarının sonlarına doğru Yolcu ile farkı 2'ye çıkarmış bizi daha fazla şoke etmişti. Ama 2. yarı işler tersine döndü. Oyuna sonradan giren Barış Civelek önce kendi kalesine golü attı daha sonrada kırmızı kartı görüp takımımızı 10 kişi bıraktı.

Maçın son dakikalarına doğru Yozgat 2-2'lik beraberliği yakalayınca yine umutlarımız suya düşmüştü. Ancak 68. dakikada sahneye Melih Ahmet çıktı ve 8 hafta aradan sonra 3 puan almamızı sağlayan golü attı.

Maçın görüntüleri olmadığı için performansımız hakkında bir yorum yapamayacak olsamda yinede bu galibiyet için herkese ayrı ayrı teşekkür etmek istiyorum. Umarım önümüzdeki hafta içerde Şekerspor karşısında alacağımız 3 puan ile devre arasına çok rahat bir şekilde gireriz.

4 Aralık 2013 Çarşamba

Nerden Nereye

Bir şehir düşünün, Türkiye'nin en zengin ili. Bir şehir düşünün, verdiği vergi kalan 80 ilin toplamından daha fazla. Bir şehir düşünün, her köşesi sanayi kuruluşu. Bir şehir düşünün, yada hiç düşünmeyin. Boş verin.. Koskoca şehirde bir takıma sahip çıkılamıyorsa varsın olması o sanayi kuruluşları, o vergi rekortmenleri..

Bir şehrin en büyük simgesidir, reklam kaynağıdır futbol takımları. Ama ne yazık ki bunu anlamayan yöneticiler var bu şehirde. Çok fazla uzağa gitmeyin, komşumuz Bursa'ya bakın. Öyle yada böyle Bursaspor şampiyon oldu ve şampiyonlar ligine katıldı. İstediği kadar yenilsin ama dünyanın her hangi bir ülkesinde futbolu takip edenler artık Bursa diye bir şehrin olduğunu biliyorlar.

Çok değil 10-15 sene önce her sezon şampiyonluk mücadelesi veren, UEFA kupasına gidemediği sezonu " başarısız bir sezon geçirdik " diye özetleyen bir takımdı Kocaelispor. Sözde büyüklerin değil 3 puan, fark yememek için geldiği bir deplasmandı Kocaeli deplasmanı. Berabere kaldıkları zaman şampiyon olmuşcasına sevinirdi o sözde büyükler İsmetpaşa çimlerinde..  5 sezon içinde 2 Türkiye Kupası kaldırmıştı o dönemde Kocaelispor.. Hoş " iyi ki bir  Türkiye Kupası kazandı sanki büyük başarı " diyerek ne söylediğinden habersiz  olan bazı partililerde var bu şehirde orası ayrı da neyse siyasete girmeye gerek yok. Bu takımın bugün buralarda olmasının en büyük nedeni de siyasete malzeme edilmesi değil midir zaten? Bu arada o Türkiye Kupasını kazanmak için 30 sene bekleyen sözde büyük takımlar olduğunu da unutmamak gerek.

Aradan geçen o 10-15 yılda başımıza gelmeyen kalmadı desek yeridir. Muammer Çelik başkanın büyük uğraşlar sonucu açtığı yarım sezonluk transfer iznini saymaz isek son 5 sezondur transfer yasağımız var. Maçtan önce kadro kurma, transfer döneminde heyecan yaşamak ne demek unuttuk.. Her sezon ya -3 yada -6 puanla başladık lige. Bizi yıldırmak isteyen çok oldu bu şehirde. Yok olmamız için elinden geleni ardına koymayan ve hala da bunun için uğraşanlar var. Ama bilmiyorlar ki sadece hayal kuruyorlar..

2010-2011 sezonu.. Kocaelispor yaş ortalaması 19 olan takıma Serdar Topraktepe, Aydın, Ercan ve 1-2 tecrübeli ismi koyup giriyor sezona. Daha sezon başlamadan cezalar gelmeye başlıyor. Lige -6 puanla başlıyoruz. Ligin ilk haftası aldığımız şanssız bir yenilgi sonrası Ankara deplasmanına gidiyoruz hem de binlerce kişi ile.. Her ne kadar ilk 3 hafta mağlup olsak da daha sonra gerçek Kocaelispor kimliğine bürünüp 17 maç üst üste yenilmezlik unvanına sahip olup o sezon ligde kalıyoruz.

Bu takımın adı Kocaelispor. Siz ne kadar yok etmeye uğraşsanız da, yıkmaya çalışsanız da birileri hala bu takımı şerefi, namusu yerine koyup koruyup kolluyor. Birisi gider, başkası gelir ama Kocaelispor asla yalnız kalmaz bunu unutmayın..

Büyük kaptan Serdar'ın o sezon ki Sakarya maçı sonrası mikrofonu eline alıp bağırdığı gibi yeniden haykırıyoruz; Kocaelispor bu şehrin namusudur, şerefidir. O zaman namusumuzu ve şerefimizi hep birlikte koruyalım!

Not: Fotoğraf 2. Lig Kırmızı Grupta oynadığımız Sakaryaspor maçına aittir.

2 Aralık 2013 Pazartesi

Kalbimizdesin Tuna Durmaz

Tuna Durmazın ölümü Kocaelispor camiası dışında da büyük yankı uyandırdı. Tüm Türkiye tribünleri gerçek anlamda bir lideri, bir abiyi kaybetmişti..

Fenerbahçe, Beşiktaş, Eskişehirspor, Diyarbakırspor ve daha niceleri.. Herkese teşekkürler.. Tüm Türkiyenin tekrardan başı sağ olsun..






Seriye Devam (!)

Artık çok fazlada yazacak bir şey kalmadı.. Ne yazalım ki? Daha 10 sene önce UEFA Kupasında oynayan, Türkiye Kupası kaldıran, Türkiye'nin en zengin ilinin takımının Bölgesel Amatör Lige nasıl düştüğünü mü? Bütün maç yatan, sadece pas yapan, doğru düzgün kalemize gelmeyen Gölcükspora karşı atağa dahi çıkamadık. Doğru düzgün pas yapamadık, pres yapamadık.  Son dakikalara doğru şöyle bir kıpırdadık ama 2 tane %100 pozisyon kaçırınca dönen topta kalemizde golü gördük.


Hakikaten tamamen yatan bir Gölcükspor vardı sahada. Ama bizde de kendini Milito zanneden bir forvet(!), kendini Puyol zanneden stoper ikilisi ve daha niceleri. Açıkça söylemek gerekirse bunlar Süper Amatör Lig'de dahi kendilerini kadroya zor sokarlar.


Bu futbolcu(!) topluluğunun bu takıma nasıl girdiğini herkes bizden daha iyi biliyor aslında bu konuyu tekrar açmaya gerek yok. Ama artık bu takımla olacak iş değil. Ya devre arasında bu transfer yasağı kaldırılır, yada Kocaelispor tamamen ligden çekilir. O formayı giyen kişi, giydiği formanın Kocaelispor forması olduğunu bilecek.  Başka yolu yok bunun..

Körfezi aleme rezil ettiniz!!

27 Kasım 2013 Çarşamba

Tuna Durmazı Kaybettik

Evet bu sabah acı bir haberle güne uyandık.. Tuna Durmazı kaybettik.. Yeri geldi abimiz oldu, yeri geldi babamız oldu.. Kimi zaman polisin elinden çekti aldı bizi, kimi zaman aç karnımızı doyurdu.. Hepimizin kalbinde ayrı bir yeri vardı. Ön planda olmayı çok sevmezdi. Ama her şeyini bu tribün, bu takım için harcadı..


Yaklaşık 1,5 ay önce barlar sokağında başının arkasından vurularak yoğun bakıma kaldırılan Tuna Durmaz 51 günlük hayat mücadelesini bu sabah kaybetti.. Cenazesi yarın öğle namazına müteakip Fevziye Camisinden kaldırılacaktır.

Kederli ailesine, yakılarına, tüm sevenlerine ve Kocaelispor camiamıza sabırlar diliyorum. Allah rahmet eylesin, mekanın cennet olsun Tuna abi..



26 Kasım 2013 Salı

Teşekkürler

Blogu açalı henüz 3.gün olmasına rağmen an itibariyle 169 tekil kullanıcıya ulaştık. Bu benim adıma çok sevindirici bir durum. Gün geçtikçe blogu güzelleştirmek adına bazı çalışmalar yapıyoruz.

Blogumuzda videolar bölümünü aktif hale getirdik ve yavaştan videolar yüklemeye başlayacağız. Yakın bir zamanda da nostalji adı altında bir bölüm açmayı planlıyoruz. Elinizdeki yayınlanmasını istediğiniz videoları, eski fotoğrafları, deplasman görüntülerini iletişim bölümünden bizlere ulaştırabilirsiniz.

24 Kasım 2013 Pazar

Yine Bir Deplasman Yine Bir Kabus

Yine bir deplasman ve yine elde var 0.. Erzincan Refahiyespor zorlanmadan 2-0 kazandı. Bizdeki bu deplasman sıkıntısının nedenini bilen var mı? Süper Ligde kafaya oynadığımız sezonlarda bile deplasmanlar hep kabus olmuştur bizim için. Hoş bu sezon içerde dışarda aynı kabusu yaşıyoruz orası ayrı da neyse.

Bugün Erzincan'da Refahiyespor deplasmanındaydık. Göstermelikte olsa A2 takımına gönderilen Bartu, Rıza ve kırmızı kart cezalısı Sergenden yoksun gitmiştik Erzincan'a. Emre hoca kalede Sametide kesti ve yerine 3. kaleci Emirhan'ı oynattı.

Maça gelirsek; ilk 15 dakika kabusumuz hala devam ediyor. Bu maçta da 13. dakikada golü yedik. Aklıma 2008'deki Süper Lig maceramızdaki 5 maç üst üste 90+da yediğimiz gollerle kaybettiğimiz puanlar geldi. Ah Serdar demeden edemiyor insan.. 2. golü de 86. dakikada eski Darıca GB'li Yusuf attı.

Aslında Erzincan karşısında yine iyi dayandık denilebilir. Açıkça söylemek gerekirse ben daha farklı bir skor bekliyordum. Geçen haftaki 0-6'lık İstanbulspor mağlubiyeti ve kırmızı kartlarla birlikte olmayan moralde tükenmişti. Az gol yememizin bir sebebi de Erzincan forvetlerinin beceriksizliği denilebilir. Bu haftadan önce 6 galibiyeti olan Erzincan sadece 13 gol atabilmişti. Ama yine de son 7 maçta 6 galibiyet ve 1 beraberlikle play-off hattına yerleşmesini bildiler.

Haftaya içerde Gölcüksporla oynuyoruz. Artık tahmin falanda yürütmek istemiyorum maçın sonucu belli. Birisi çıksın ve şu eziyete artık bir son versin. Ertesi gün Sporting Lizbon maçı var diye stat kapılarında uyunulan günlerden şu günlere geldiğimizi görmek insanın canını çok acıtıyor..

23 Kasım 2013 Cumartesi

Erzincan Refahiyespor - Kocaelispor

Evet yarın Erzincan deplasmanındayız. Açıkça söylemek gerekirse puan beklentim yok. Hele ki 21 puanlı rakibi karşısında deplasmanda hiç bir beklentim yok..

Bu sezon galip geldiğimiz 2 maçta dahi istediğimiz futbolu oynayamadık. Tabi bunun için bir sürü neden ortaya atılıyor.. Ama içlerinden bir tanesi ciddi derecede ilginç.. Ortaya atılan iddaaya göre Kocaelisporun devre arasında transfer yasağının kaldırılacağı ve şimdiki futbolcuların tamamının kulüpten gönderileceği yönündeydi. Tabi bunu duyan futbolcularda ister istemez bundan etkilendiler ve çoğunluğu bilerek oynamıyor.. Hoş daha geride kalan 13 haftada 3 teknik direktör değiştirdik. Futbolcular bile ne oynayacaklarını, hangi taktiği uygulayacaklarını anlamadılar.

Ama artık tek umudumuz transfer yasağının bir şekilde kaldırılması. Yoksa yolun sonu karanlık. Bu konu dahada uzar gider. Sonuç olarak yarın çok zor bir deplasmandayız ve tek yapmamız gereken şansın bizden yana olmasını beklemek. İlk yazımız hatrına belki bir şeyler olur he ne dersiniz..