20 Aralık 2013 Cuma

İlk Tribün Bandosu

Sene: 6 Kasım 1997..

Yer: İzmit İsmet Paşa Stadyumu

Rakibimiz Rusyadan Lokomotif Moskova

*UEFA Kupa Galipleri Kupası 2. Tur mücadelesinde Rusyada oynanan mücadelede ekibimiz rakibine 2-1 mağlup olmuş ve çeyrek final ümitlerini İzmite taşımıştır. Fakat İzmitte oynanan mücadele 0-0 sona erince Kupa Galipleri Kupası maceramız sona ermiş oldu. Eğer maçı 1-0 kazanabilseydik çeyrek finale adını yazdıran taraf biz olacaktık.. 

1997-98 sezonundaki Avrupa maceramızda tribünlerimizde takımımıza destek veren Kocaeli Bandosu, Türk tribünlerinin ilk bandosu olmuştur. O dönemde çok büyük bir ses getiren bandomuz aynı sezonda Süper Ligde yer alan Kocaelispor Voleybol takımınında maçlarına gitmekteydi. Voleybolda ülkemizi Avrupada temsil eden Vakıfbank ve Eczacıbaşı gibi takımlar Kocaelispor kulübüne gönderdikleri resmi yazılarla bandonun İstanbula gelerek Avrupa kupası maçlarında kendilerini desteklemelerini istemiştir.

Fakat 2000'li yıllara geldiğimizde federasyon tarafından "tribünlerin gerçek güzelliğini bozduğu" gerekçesiyle bandonun tribünlere girişini yasaklamıştır. Daha sonra 2005 yılında bu yasak kaldırılmış ve Eskişehirspor tribünleri tarafından 2006-2007 sezonunda bando kurulmuştur. Şuan ülkemizde 4-5 takımın tribünlerinde bando bulunmaktadır. İşin en komik tarafı ise Eskişehirsporluların "ilk tribün bandosunu biz kurduk" diye övünmesidir. Oysaki biz Avrupa kupalarında çeyrek final mücadeleleri verirken kendileri aynı tarihlerde 2.Lig 2. Grupta Soma Linyitsporla maç yapmaktaydı..

Not: 1997 yılındaki L.Moskova mücadelesindeki bandomuzun olduğu video sayfamızın "Videolar" sekmesine eklenmiştir.


*UEFA tarafından 1998/1999 sezonuna kadar düzenlenen bir kupa organizasyonudur. Kupaya kendi ülkelerinde ulusal kupa şampiyonu olmuş Avrupa kulüpleri katılıyordu. Eskiden Şampiyon Kulüpler Kupası'ndan sonra en büyük organizasyondu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder