4 Aralık 2013 Çarşamba

Nerden Nereye

Bir şehir düşünün, Türkiye'nin en zengin ili. Bir şehir düşünün, verdiği vergi kalan 80 ilin toplamından daha fazla. Bir şehir düşünün, her köşesi sanayi kuruluşu. Bir şehir düşünün, yada hiç düşünmeyin. Boş verin.. Koskoca şehirde bir takıma sahip çıkılamıyorsa varsın olması o sanayi kuruluşları, o vergi rekortmenleri..

Bir şehrin en büyük simgesidir, reklam kaynağıdır futbol takımları. Ama ne yazık ki bunu anlamayan yöneticiler var bu şehirde. Çok fazla uzağa gitmeyin, komşumuz Bursa'ya bakın. Öyle yada böyle Bursaspor şampiyon oldu ve şampiyonlar ligine katıldı. İstediği kadar yenilsin ama dünyanın her hangi bir ülkesinde futbolu takip edenler artık Bursa diye bir şehrin olduğunu biliyorlar.

Çok değil 10-15 sene önce her sezon şampiyonluk mücadelesi veren, UEFA kupasına gidemediği sezonu " başarısız bir sezon geçirdik " diye özetleyen bir takımdı Kocaelispor. Sözde büyüklerin değil 3 puan, fark yememek için geldiği bir deplasmandı Kocaeli deplasmanı. Berabere kaldıkları zaman şampiyon olmuşcasına sevinirdi o sözde büyükler İsmetpaşa çimlerinde..  5 sezon içinde 2 Türkiye Kupası kaldırmıştı o dönemde Kocaelispor.. Hoş " iyi ki bir  Türkiye Kupası kazandı sanki büyük başarı " diyerek ne söylediğinden habersiz  olan bazı partililerde var bu şehirde orası ayrı da neyse siyasete girmeye gerek yok. Bu takımın bugün buralarda olmasının en büyük nedeni de siyasete malzeme edilmesi değil midir zaten? Bu arada o Türkiye Kupasını kazanmak için 30 sene bekleyen sözde büyük takımlar olduğunu da unutmamak gerek.

Aradan geçen o 10-15 yılda başımıza gelmeyen kalmadı desek yeridir. Muammer Çelik başkanın büyük uğraşlar sonucu açtığı yarım sezonluk transfer iznini saymaz isek son 5 sezondur transfer yasağımız var. Maçtan önce kadro kurma, transfer döneminde heyecan yaşamak ne demek unuttuk.. Her sezon ya -3 yada -6 puanla başladık lige. Bizi yıldırmak isteyen çok oldu bu şehirde. Yok olmamız için elinden geleni ardına koymayan ve hala da bunun için uğraşanlar var. Ama bilmiyorlar ki sadece hayal kuruyorlar..

2010-2011 sezonu.. Kocaelispor yaş ortalaması 19 olan takıma Serdar Topraktepe, Aydın, Ercan ve 1-2 tecrübeli ismi koyup giriyor sezona. Daha sezon başlamadan cezalar gelmeye başlıyor. Lige -6 puanla başlıyoruz. Ligin ilk haftası aldığımız şanssız bir yenilgi sonrası Ankara deplasmanına gidiyoruz hem de binlerce kişi ile.. Her ne kadar ilk 3 hafta mağlup olsak da daha sonra gerçek Kocaelispor kimliğine bürünüp 17 maç üst üste yenilmezlik unvanına sahip olup o sezon ligde kalıyoruz.

Bu takımın adı Kocaelispor. Siz ne kadar yok etmeye uğraşsanız da, yıkmaya çalışsanız da birileri hala bu takımı şerefi, namusu yerine koyup koruyup kolluyor. Birisi gider, başkası gelir ama Kocaelispor asla yalnız kalmaz bunu unutmayın..

Büyük kaptan Serdar'ın o sezon ki Sakarya maçı sonrası mikrofonu eline alıp bağırdığı gibi yeniden haykırıyoruz; Kocaelispor bu şehrin namusudur, şerefidir. O zaman namusumuzu ve şerefimizi hep birlikte koruyalım!

Not: Fotoğraf 2. Lig Kırmızı Grupta oynadığımız Sakaryaspor maçına aittir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder