27 Nisan 2016 Çarşamba

Şampiyon Kocaelispor.!

24 Nisan 1966 - 24 Nisan 2016

O gün i̇çi̇nde koca bi̇r şehi̇r olan arma çi̇zi̇ldi̇
Bi̇r arma çi̇zi̇ldi̇ Körfez'e martı, si̇mi̇te susam, kara trene korna olsun di̇ye
Bi̇r arma çi̇zi̇ldi̇ çocuklara durmadan koşsunlar di̇ye
Bi̇r arma çi̇zi̇ldi̇ rengi̇ her zaman belli̇ olsun di̇ye
Bi̇r arma çi̇zi̇ldi̇ şehri̇n göğsünde onurla dursun di̇ye
Ve tam 50 yıl geçti̇ o armayla
O arma 50 yıl önce bugün çi̇zi̇ldi̇
24 ni̇san'da o armayı göğsünde onurla taşımaya,
Rengi̇ni̇ tüm dünyaya göstermeye,
Her şeye rağmen bırakmamaya,
Hi̇ç tanımadığın bi̇ri̇ne sarılmaya,
Tekrar mutluluktan ağlamaya var mısın...

                       diye girmiştik sözlere..

Ve dediğini yaptı İzmit'in çocukları.Terk etmedi sevdalarını. Tüm dünyaya haykırdı yeşille siyaha olan aşklarını. "Amatör" kelimesinin sadece bir kelimeden ibaret olduğunu, sadece bir lig adı olduğunu dosta düşmana ispatladı. Bir amatör lig mücadelesi için emniyet kayıtlarına göre şehre giriş yapan 186 otobüs.. Münferit araçlar ve hızlı tren seferleriyle birlikte 15 bini aşkın Kocaelispor taraftarı kulübün 50. kuruluş yıl dönümünde Eskişehir'deydi.. Ve tabi ki her ortamda kendilerini Hodri Meydanla kıyaslayan ancak maça yaklaşık 100-150 kişi gelebilen Sultangazi taraftarı da.. Her fırsatta gerek kadro gerekse oyun olarak Kocaelispor'dan  gömlek gömlek üstün olduklarını belirten Sultangazi başkanı da oradaydı.

Kocaelispor'umuz mücadeleyi Sinan Pektemek ve kaptan Hamza Mutlu'nun golleriyle 2-0 kazanmayı başardı ve 2 yıllık aranın ardından yeniden profesyonel liglere geri döndü.

Eskişehir deplasmanı hakkında Tribün Dergi forumunda yazmış olduğum yazıyı burayada koymakta bir sakınca görmüyorum.

"
...

Gelelim maça.. Biz Karabük'ten geldiğimiz için geceden yola çıkmıştık ve sabah 8-9 sularında Eskişehir'e varmıştık. Daha önce Eskişehir'e defalarca belkide yüzlerce kere gelmeme rağmen bu seferki varışın tadı, heyecanı bir başkaydı. Eskişehir'e gelirken her ne kadar hiç bir olay vs çıkmayacağına adım gibi emin olsam da aklıma 2008'de yaşananlarda gelmiyor değildi. 2008 senesinde şahsen o deplasman tribününde iken 90+'da Youla'nın golüyle Eskişehir maçı 2-1 kazanınca "Körfez kümeye" tezahüratları altında kafama gelen koltuğu hala unutmamıştım. Lakin oraya varınca her şeyin farklı olduğunu anladım. Dün Eskişehir'de yaşadıklarımız, Eskişehirspor tribünlerine bakış açımı 180 derece değiştirdi ve Eskişehir halkının tribün kültürüne beni bir kez daha hayran bıraktı. Sabahın o saatinde yolda yürürken 10 yaşlarındaki küçük kardeşimizde, dostlarıyla çayını içen 60'lı yaşlarındaki amcalar bile bizi durdurup "çıkın artık, bekletmeyin bizi daha fazla" diyorlardı. Ne yalan söyleyeyim bu kadar ilgiyi, misafirperverliği hiç ama hiç beklemiyordum. Herkes bize gülümsemeyle yaklaşıyor, takımın durumunu soruyor, borçlarla alakalı konuşuyor, güzel şeyler söylüyorlardı.

Ayrıca Allah herkese Eskişehir'deki ortamı versin cidden. Porsuk çayının etrafında, çarşının göbeğinde, barlar sokağında maç saatini beklemek çok güzel bir duyguydu. Çokta eğlenceliydi. Sanki tüm sorunlarımız çözülmüştü İtalya'ya, Venedik taraflarına bir deplasmana gitmiş gibiydi cidden :)

Tribüne gelecek olursak daha önce bu forumda da bir kaç farklı konu başlığı altıda tribünlerin sorunları konuşulurken Eskişehirli arkadaşlarda açık tribünden bahsediyorlardı. Ne demek istediklerini şimdi anladık gerçekten. Aşırı bunaltıcı sıcak altında ve tribünlerin %70-80'i alkollüyken olay çıkmasaydı asıl o zaman şaşırırdım ben :) Ancak özellikle ilk yarının son 5-10 dakikasıyla, ikinci yarının genelinde hiçte kötü olmayan bir tribün yaptığımızı düşünüyorum. Sonuç olarak o açık tribüne ilk defa giren insanlarız hepimiz, sıcakla birlikte o kadar acemilikte olur artık.

Sonunda şu lanet ligden kurtulduk ve profesyonel liglere geri dönmeyi becerdik. Yukarıda da bahsedildiği gibi bu gazla KEV sorunuda hallolursa freni patlamış kamyon gibi üst liglere çıkarız. Lakin Eskişehirli arkadaşlarında dikkat etmesi gerek. Şuan yaşadıkları 2008'de bizim yaşadıklarımızın kopyası gibi. Bir anda kendilerini amatörde dahi bulabilirler. Daha yolun başındayken önlemleri almalılar.

Tekrardan tüm Eskişehir halkına, esnafına şahsım adına teşekkürlerimi iletiyorum. Yeniden Süper Lig'de karşılaşmak ümidiyle.. "

Ve bu güzel günden geriye kalan güzel kareler..






20 Nisan 2016 Çarşamba

Bu Pazar Eskişehir Yeşil & Siyah - 50.Yılında Kocaelispor

24 NİSAN 1966

O GÜN İÇİNDE KOCA BİR ŞEHİR OLAN ARMA ÇİZİLDİ
BİR ARMA ÇİZİLDİ KÖRFEZ'E MARTI, SİMİTE SUSAM, KARA TRENE KORNA OLSUN DİYE
BİR ARMA ÇİZİLDİ ÇOCUKLARA DURMADAN KOŞSUNLAR DİYE
BİR ARMA ÇİZİLDİ RENGİ HER ZAMAN BELLİ OLSUN DİYE
BİR ARMA ÇİZİLDİ ŞEHRİN GÖĞSÜNDE ONURLA DURSUN DİYE
VE TAM 50 YIL GEÇTİ O ARMAYLA
O ARMA 50 YIL ÖNCE BUGÜN ÇİZİLDİ
24 NİSAN'DA O ARMAYI GÖĞSÜNDE ONURLA TAŞIMAYA,
RENGİNİ TÜM DÜNYAYA GÖSTERMEYE,
HER ŞEYE RAĞMEN BIRAKMAMAYA,
HİÇ TANIMADIĞIN BİRİNE SARILMAYA,
TEKRAR MUTLULUKTAN AĞLAMAYA VAR MISIN...

BEN YEŞİLİM SEN SİYAH....

BU PAZAR ESKİŞEHİR YEŞİL SİYAH...



19 Nisan 2016 Salı

3. Lig'e Çeyrek Kala: Geliyoruz Eskişehir

Bölgesel Amatör Lig 12. Grubu lider bitiren Kocaelispor'umuzun 3. Lig'e terfi play-off maçında Sultangazispor ile oynayacağı müsabakanın yeri belli oldu.

Kulübümüzün 50. kuruluş yıl dönümünde yani 24 Nisan pazar günü saat 15:00'te oynanacak mücadele Eskişehir Atatürk Stadyumunda oynanacak.

Bu konuyu 2 alt başlık altında inceleyebiliriz:

1) Stat Seçimi

Kapasitesi 17 bin civarında olan İzmit İsmetpaşa Stadyumunda ortalama 15 bin kişiye oynayan ve çoğu maçında bu sayıyı 20 binlere kadar çıkarmış olan bir takımın taraftarına göre verilen stadın kapasitesinin yetersiz olduğu çok açık bir şekilde ortadadır.

TFF verilerine göre kapasitesi 15 bin olan Eskişehir Atatürk Stadyumunda tribünler yarı yarıya bölünecek ve yaklaşık 2 bin kişilik bir kısımda güvenlik gerekçesi ile boş bırakılacak. Her iki tarafada yaklaşık olarak 6-7 bin kişilik bir kısım ayrılacak.

Yapılan açıklamalara göre yaklaşık 200 otobüslük bir konvoy, özel araçlar ve tarifeli tren seferleri ile Eskişehir'e ulaşmayı düşünen taraftarlarımızın stada nasıl sığacağı ise merak konusu. Neyse ki rakip Sultangazi taraftarlarına ayrılacak kısmın büyük çoğunluğu boş kalacak.

2) Eskişehirspor ve Taraftar Dernekleri İle Yaşanmışlıklar

Aslında ortada yeniden açılmaması gereken onlarca konu var. Hepsine en baştan başlamanın bize hiç bir yararı yada getirisi olmaz diye düşünmekteyim. Lakin yapılanları unutmamak gibi de bir huyumuz var. Son yıllarda her ne kadar açtıkları pankartlarla arayı yumuşatmaya çalışsalar da bazı şeyler de çabuk unutulmuyor.

Özellikle 2008 yılında Eskişehir'de oynanan mücadelenin ardından 90+'da gelen rakip takım golünden sonra tüm tribünlerin "Körfez kümeye" diye bağırması, futbolcularımıza çok ağır küfürlerin edilmesi ve maç sonu üzerimize yağan koltuklar hala unutulmadı. Dediğimiz gibi bu eski konuların yeniden açılması kimseye bir yarar getirmez ancak oraya giderken de bunların hepsi aklımızda gideceğiz.

Hiç kimsenin bizim için açtığı pankarta, yazıya vs ihtiyacımız yoktur. Allah'ın izli ile 50.yılımızda Eskişehir'de kupayı kaldırıp yeniden profesyonel liglere merhaba diyeceğiz. Takımımız 5 yıl içinde 4 lig birden düştüğünde yanında hiç kimsesi yoktu. Gerisi bizim için önemsizdir.


Dipçe: Eskişehir'e gitmek isteyen taraftarlarımızın bu sayfanın mesaj bölümünden isimlerini yazdırmaları gerekmektedir.