19 Nisan 2016 Salı

3. Lig'e Çeyrek Kala: Geliyoruz Eskişehir

Bölgesel Amatör Lig 12. Grubu lider bitiren Kocaelispor'umuzun 3. Lig'e terfi play-off maçında Sultangazispor ile oynayacağı müsabakanın yeri belli oldu.

Kulübümüzün 50. kuruluş yıl dönümünde yani 24 Nisan pazar günü saat 15:00'te oynanacak mücadele Eskişehir Atatürk Stadyumunda oynanacak.

Bu konuyu 2 alt başlık altında inceleyebiliriz:

1) Stat Seçimi

Kapasitesi 17 bin civarında olan İzmit İsmetpaşa Stadyumunda ortalama 15 bin kişiye oynayan ve çoğu maçında bu sayıyı 20 binlere kadar çıkarmış olan bir takımın taraftarına göre verilen stadın kapasitesinin yetersiz olduğu çok açık bir şekilde ortadadır.

TFF verilerine göre kapasitesi 15 bin olan Eskişehir Atatürk Stadyumunda tribünler yarı yarıya bölünecek ve yaklaşık 2 bin kişilik bir kısımda güvenlik gerekçesi ile boş bırakılacak. Her iki tarafada yaklaşık olarak 6-7 bin kişilik bir kısım ayrılacak.

Yapılan açıklamalara göre yaklaşık 200 otobüslük bir konvoy, özel araçlar ve tarifeli tren seferleri ile Eskişehir'e ulaşmayı düşünen taraftarlarımızın stada nasıl sığacağı ise merak konusu. Neyse ki rakip Sultangazi taraftarlarına ayrılacak kısmın büyük çoğunluğu boş kalacak.

2) Eskişehirspor ve Taraftar Dernekleri İle Yaşanmışlıklar

Aslında ortada yeniden açılmaması gereken onlarca konu var. Hepsine en baştan başlamanın bize hiç bir yararı yada getirisi olmaz diye düşünmekteyim. Lakin yapılanları unutmamak gibi de bir huyumuz var. Son yıllarda her ne kadar açtıkları pankartlarla arayı yumuşatmaya çalışsalar da bazı şeyler de çabuk unutulmuyor.

Özellikle 2008 yılında Eskişehir'de oynanan mücadelenin ardından 90+'da gelen rakip takım golünden sonra tüm tribünlerin "Körfez kümeye" diye bağırması, futbolcularımıza çok ağır küfürlerin edilmesi ve maç sonu üzerimize yağan koltuklar hala unutulmadı. Dediğimiz gibi bu eski konuların yeniden açılması kimseye bir yarar getirmez ancak oraya giderken de bunların hepsi aklımızda gideceğiz.

Hiç kimsenin bizim için açtığı pankarta, yazıya vs ihtiyacımız yoktur. Allah'ın izli ile 50.yılımızda Eskişehir'de kupayı kaldırıp yeniden profesyonel liglere merhaba diyeceğiz. Takımımız 5 yıl içinde 4 lig birden düştüğünde yanında hiç kimsesi yoktu. Gerisi bizim için önemsizdir.


Dipçe: Eskişehir'e gitmek isteyen taraftarlarımızın bu sayfanın mesaj bölümünden isimlerini yazdırmaları gerekmektedir.