12 Mayıs 2014 Pazartesi

Belgrad - İzmit Hattı

Geçtiğimiz yaz tanık olduğum trajikomik bir anım doğrultusunda bu araştırmayı yapmaya karar verdim.

Temmuz aylarının sonuna doğru Sırbistan'da bulunduğum sırada aklıma gelen muhteşem (!) Sırp 3'lümüz hatırına Kızılyıldız'ın (Crvena Zvezda) efsanevi stadı Marakana'yı gezmek için yola çıktım. Zor da olsa tribünlere giriş için izin alabilmiştim. Tribünlerde oturan 27-28 yaşlarında genç biri boynumdaki Kocaelispor atkısını görünce konuşmak istedi ve aramızda eğlenceli, kısa bir sohbet geçti. Bana takımın çöküş nedenlerini, kulübün borçlarını anlattı. Jestroviçi bize nasıl kakaladıklarını ama Tutoric gitti diye yönetime çok büyük tepkiler yağdığını anlattı. Ama o sırada takımın borçlarının bizim yüzümüzden olduğunu söyleyemedim tabiki. İçimden de "siz bize futbolcuları kakaladınız, bizde paralarını ödemedik" diye geçirmedim desem yalan olur.

Ben de kısa bir araştırma yapıp muhteşem Sırplarımızın şuan ne durumda olduklarını ve Kızılyıldıza ne kadar borç kitlediğimizi ortaya çıkardım.

Dusan Andjelkovic: Kendisini çok sempatik bulurdum. Yüzüne baktığımda tam Avrupa Kupasına koy oynasın diyebileceğim bir Avrupai tip vardı ve Balkanların sıcaklığı yüzünden okunabiliyordu. Kendisi bize 3.5 Milyon TL'ye geldi ve sadece 6 maç oynadı. Şuanda 31 yaşında ve İzmit'ten "kaçtıktan" sonra 3 yıllık bir Rostov macerası yaşadı. Şimdi ise Rusya Ligi takımlarından Krasnodar'da forma giyiyor. Pek sık forma şansı bulamasada kendisini hala takip etmeye çalışıyorum.

Nenad Jestrovic: İlk izlediğimde işte Taner'in yanına gereken adam bu demiştim. Zaten geçmişte Anderletch formasıyla 100 maçta 61 gol, daha sonra Kızılyıldızda 28 maçta 15 gol atması bizi çok daha fazla heyecanlandırmaya yetmişti. Aslında ilk maçta attığı gol ile beni ciddi derecede de ümitlendirmişti. Kaçmasaydı belki gerçekten bir şeyler yapabilirdi. Kendisi bize 3.9 Milyon TL'ye mal oldu ve sadece 9 maçta forma giydi. Şuanda futbol yaşantısını sonlandırmış durumda.

Djordje Tutoric: İzlediğim hiç bir maçında pek güven verdiği söylenemez. Musa Büyükle karıştırırdım kendisini. Hep demişimdir bir takıma 2 kel fazla diye. Kendisinin bize maliyeti 1.1 milyon TL ve şuanda Kazakistanda FK Atyrau takımında forma giyiyor. 31 yaşındaki futbolcu "burada unutamayacağım tek şey" dediği taraftarların hatırına Kazakistanda 41 numaralı formayı terletiyor.

Sonuç olarak 3 futbolcunun bize maliyeti 8.5 Milyon TL. Ve buda yaklaşık olarak 3 milyon euro yapıyor ki bu ücret savaştan yeni çıkmış bir Balkan ülkesinin orta halli bir takımı için çok ciddi derecede yüksek bir rakam.

Buradan Marakana Stadyumunda tanıştığımız o abiye sesleniyorum; Evet abi biz borçlarımızı ödemediğimiz için Kızılyıldız yıllardır Avrupa'ya gidemiyor, futbolcularının maaşlarını ödeyemiyor, stadını yenileyemiyor ve şampiyonlukları Partizana kaptırıyor.

Düştüysek kalkarız be abi hep birlikte, daha ölmedik ya.. İzmit'ten selam olsun tüm Kızılyıldız sevdalılarına..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder